Allegro Opinie – Jak Zachęcić Klienta Do Wystawienia Oceny

Opinie na Allegro to świetne narzędzie do zwiększania sprzedaży. Niestety bardzo często zapominane przez sprzedawców, którzy nałogowo skupiają się na podlewaniu rośliny z wierzchu. Tymczasem należy wrócić do korzenia i zadbać o jego zdrowie.

Allegro opinie to również świetne narzędzie nauki, co również przełoży się w przyszłej sprzedaży na większą skuteczność działań.

Allegro Opinie - Kilka Słów


Opinie Allegro wystawiane przez klientów działają dwojako. Z jednej strony pomagają w sprzedaży poprzez tak zwany “społeczny dowód słuszności”, czyli to, co dobrze ocenione przez innych – znaczy, że dobre. Z drugiej strony pomagają w pozycjonowaniu oferty, a tym samym łatwiej będzie dotrzeć klientowi do naszej aukcji.

O ile wielu sprzedawców dba o to, by takie oceny klienci zostawiali, o tyle rzadko robią to w sposób kreatywny. Zwykle odbywa się to poprzez maila, który jest wysłany bezpośrednio po zakupie, w którym jest ujęta prośba o pozostawienie opinii lub poprzez włożoną karteczkę do zamówienia z “automatycznym tekstem”. 

Owszem, lepszy piernik od wiatraka. Natomiast jeśli chcemy zwiększyć konwersję, trzeba bardziej się postarać. Podobnie jak na hasła “najlepszy” czy  “hit”, klienci stają się odporni na zabiegi, które są powtarzane w kółko i w kółko – bezmyślnie bym rzekł. Ale cóż… dla sprzedawców liczy się automatyzacja.

W sprawie automatyzacji procesów – owszem, jest to niezbędny element by skalować biznes. Zobacz jednak, coraz więcej systemów personalizuje już nawet stronę produktu, koszyk zakupowy, komunikaty emailowe itd – właśnie pod klienta! To znaczy, ze świat zmierza w kierunku indywidualnego podejścia!  Pamiętaj, że jak stoisz w miejscu – to się cofasz. Brutalne zasady życia w społecznej grze.

Podprogowa sugestia

Allezycie

W mailu z podziękowaniami wklej zdjęcie dwóch komentarzy lub wpisz je odręcznie. Zadziała to na zasadzie “okej, jeśli ktoś daje komentarz, mi też wypada go dać”.  Uwielbiam podprogowe zabiegi – są najskuteczniejsze. Jak widzisz opinie Allegro można wykorzystać na wiele sposobów.

Propozycje:

  • Jeden komentarz wklej, a drugi wpisz ręcznie. Nie każdy ma włączone pozwolenie na wyświetlanie obrazków w mailu, przez co może nie zobaczyć wklejonych zdjęć.
  • Dopisz na górze wiadomości coś w  stylu “nasze ostatnie komentarze”. Podkreśli to, że nie wybierałeś szczególnie tych najlepszych opinii, by je wyeksponować. Wybrałeś te najnowsze.
  • Wybierz komentarz treściwy, zamiast tych pisanych na szybko w stylu “Polecam”,”Warto”

Allegro opinie - Magiczna różdżka

Allezycie

Hokus pokus, czary mary, wstaw ocenę dam Ci dary.

Nic tak nie działa na klientów jak gratis, który nie jest nazwany “gratisem”, a “niespodzianką”. Ludzie, jako gatunek – jesteśmy po prostu ciekawscy. To jeden z motywów, jaki nami kieruje. Serio. Chcesz dobry samochód nie dlatego, że wiesz jak to jest mieć dobry samochód. Jesteś tego ciekaw. Dlatego tak szybko nudzimy się tym, co osiągniemy, bo spada poziom ciekawości.

Okej, wróćmy do sedna. 

Przedstawioną propozycję zmodyfikuj pod siebie. Dodaj w mailu notkę: 

  • “jeśli wystawisz nam słowny komentarz, a na koniec dopiszesz jeden z wybranych zwrotów – dostaniesz od nas super niespodziankę!” 
 

Wybierz jeden z tekstów, który należy dopisać na końcu komentarza:
(pamiętaj, że pod każdym hasłem kryje się inna niespodzianka)

1. Sklep Zabawkowo na medal!

2.Najlepszy zabawkowy sklep w galaktyce

3. Zabawkowo, zabawkowo, zabawkowo!

itd.

Propozycje:

  • Zrób minimum 10 różnych pozycji do wyboru – dzięki temu unikniesz w komentarzach powtarzalnych treści.  Jak zaczną się powtarzać, to zmień Je,
  • Zmieniaj kolejność, w większości przypadków klienci będą wybierać dwie pierwsze lub dwie ostatnie.
  • Koniecznie poinformuj, że każdy tekst to inna nagroda (nawet jeśli tak nie jest).
  • Dawaj nagrody w formie cyfrowej, gdyż dodatkowa wysyłka będzie Cię sporo kosztować. Np. własnoręcznie napisany ebook lub członkostwo w grupie, którą założyłeś dla klientów lub rabat na następne zakupy czy po prostu mega dobry żart, który rozśmieszy do łez. W sumie cieszyłbym się, gdybyś wymyślił swój autorski sposób i podzielił się nim na Facebooku. 
 

To było by piękne…

Karta stałego klienta

Allezycie

Czyż moje pomysły nie wydają Ci się dziwne? Jeśli nie, to znaczy że nawaliłem. One muszą się wydawać dziwne, bo tylko takie dają moc wyróżnienia się. A o to nam chodzi.

 
Wręcz klientowi kartę stałego klienta. Zrób piękną wizualizację takiej karty, najlepiej, jak jest trzymana w rękach jakiejś… no właśnie w rękach kogo? Będę to powtarzał – rozmawiaj językiem klienta. Jeśli są to zabawki to w rękach mamy, nie w rękach striptizerki (z drugiej strony, wtedy było by to wyróżnienie na 102%).
 

Karta powinna upoważniać na naprawdę dobry rabat, choćby taki, który naprawdę zminimalizuje Twój zysk. Tutaj skupimy się typowo na marketingu.

Dopisz coś w stylu: 

  • “Aby karta zachowała ważność, musimy od Ciebie otrzymać pozytywnie wystawiony komentarz z opisem, minimum raz w miesiącu”
 

Klient, który to łyknie, da Ci 12 opinii Allegro z opisem w ciągu roku.

Pamiętaj, że marketing wymaga również inwestycji. Myśl o tym w tych kategoriach. Choćbyś oddał produkt bez zysku finansowego – oddajesz go w zamian za coś innego. Nie jeden marketingowiec poklepie mnie po ramieniu, mówiąc ciche “powodzenia”. To będzie znaczyło, że idę dobrą ścieżką, bo robię coś po innemu.

Mam na drzwiach powieszoną taką karteczkę, którą widzę jakieś 15 razy w ciągu doby:

jak skutecznie sprzedac na allegro

Propozycje:

  • Użyj słowa “niespodzianka” lub innego wzbudzającego ciekawość. Słowo  “gratis” jest napełnione energią powszechności. Poza tym, niespodzianka daje niezaspokojoną ciekawość, a to będzie główny motyw działania tej metody.
  • Daj rabat, który klienta szczerze zachęci, by stale utrzymywał ważność karty. Dodaj również, że zostało wydanych tylko 20 czy 30 kart i nie będą więcej wydawane. W przeciwnym razie pomyśli “może znowu dostanę kartę, nie będę się spieszyła z kolejnymi zakupami”.
  • Baw się świetnie przy wymyślaniu końcówek komentarzy. Im będą dziwniejsze, tym większa szansa na wywołanie w klientach, którzy zajrzą do ocen, efektu “WOW”.

 

Allegro opinie - Zanęta

Allezycie

Mój drogi czytelniku. Prawdziwie diabelska metoda dla odbiorcy. Manipulacja w najczystszej postaci. Perła wśród sprzedażowych oceanów. Nieotwarta muszla, unosząca się nad kombinatorycznym podejściem do sprzedaży… 

Można tak pieprzyć do jutra. Chciałem tylko zaznaczyć, jak czuje się klient, który jest ciekawy. 

Mniej więcej tak – ma ochotę przeskoczyć bezpośrednio z punktu “A” – w tym wypadku mojego pieprzenia, do punktu “B” – sedna sprawy. Tym jest ciekawość – tak bym to tłumaczył osobie, która dopiero się urodziła.

Dopisz w mailu (bądź na karteczce, jeśli wolisz dołączać do paczki karteczki, czego nie mogą zrobić dropshipping’owcy ) prosty, a jakże chwytliwy tekst.

Zostaw treściwy komentarz do oceny produktu oraz opinię o sprzedawcy i zobacz co się stanie.  A pod spodem możesz dokleić jakieś stworzone w programie graficznym teksty typu: 

“wow, mega ciekawe” – Ania.M z Bydgoszczy

i takich kilka innych.

Tak jak pisałem w poprzedniej metodzie – ludzie są ciekawscy. Z psychologią nie wygrasz. Allegro opnie to zdecydowanie zapomniany segment przez sprzedawców.

Propozycje:

  • Zastosuj zabieg na początku wiadomości, by większość klientów zdążyło do niego dojść, zanim potraktuje mail automatycznie, czyli wyłączając go.

Konkurs: 

Allezycie

Ekhm…że tak dyplomatycznie się wyrażę, rzygać mi się chce od tych wszystkich konkursów. Jednakże nie spotkałem jeszcze konkursu na najlepiej opisany komentarz Allegro. Albo żeby nie było za nudno, konkurs na najzabawniejszy komentarz Allegro. Druga pozycja zdecydowanie ożywiłaby zakładkę allegro “opinie”. 

Nic dodać nic ująć. Trzeba wypróbować. Nie wiem na ten temat nic, poza tym, że bawi mnie to na samą myśl. Może to dobry znak.

Propozycje:

  • Wymyśl najdziwniejszy konkurs w historii marketingu i podziel się pomysłem.
 

 PS: Czy Ty też masz wrażenie, że To wszystko jest zbyt poważne?

Uśmiechnij się:

Allezycie

Klient też człowiek. Wystarczy, ze pokażesz mu (tak prawdziwie), że Ci na nim zależy, a będzie jadł Ci z ręki. W dodatku będzie to jego jedzenie. Pamiętaj jednak, że to musi być szczere do bólu.  Wyrwanie od takiego klienta opinii Allegro to pestka. 

Powiem Ci, że jak rozmawiam z klientami, uśmiecham się tak mocno, że wyglądam jak idiota. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jak się uśmiechasz, twój ton głosu zmienia natężenie, a twój “śpiew mowy” wydaje inną melodię? To są mikroelementy, które klient odbiera przez podświadomość.

Muszę Ci się pochwalić, że potrafię rozmawiać z klientem w taki sposób, że jeszcze przez słuchawkę wspomina mi o wystawieniu komentarza i poleci mnie znajomym. Ja tylko byłem miły no i… uśmiechałem się.

Propozycja:
  • Pomyśl, że klient jest tak samo uwikłany w społeczną grę “potrzeby aprobaty i poczucia ważności” jak Ja, Ty, Oni…. Zobacz, ja piszę bloga, bo chcę mieć z Tobą kontakt. Świadomość tego uwolni Cię od pewnego wyodrębnienia Ja (ego). Dzięki temu kontakt z klientem jest naturalny, a klient to czuje.
 

Ostatnio czytałem w książce “Narzędzia Tytanów’  T.Ferrisa  (którą serdecznie polecam) o celebrycie, który ma kanał na Youtube. Najbardziej lubi w swojej pracy to, że musi udawać szczęśliwego, gdyż wtedy sam taki się staje. Jak twierdzi “lubie tę sposobność na bycie szczęśliwym”. Zrozumiałem go.

Uśmiechaj się. Czasami wymuś uśmiech – to zmienia energię.

 Mózg kojarzy uśmiech z czymś przyjemnym. To działa. 

Zasłużyłem?

Allezycie

Sprawdzone, działa. Krótko i na temat:

Dzwonisz do klienta i pytasz, czy towar dotarł już i czy jest wszystko w porządku.
“tak, tak, wszystko okej, dziękuję”.
“czyli rozumiem, że zasłużyłem na pozytywny komentarz?”

Dziękuję, accepted.

Klient, który powie Ci “tak” będzie czuł zobowiązanie wobec Ciebie.  

Psychologia to piękna dziedzina. 

Propozycje:

  • Czytaj książki nie tylko typowo biznesowe i typowo marketingowe. Raz na jakiś czas wrzuć sobie lekturę psychologii społecznej np.  “Wywieranie wpływu na ludzi” R.Caldini albo potężną dawkę inspiracji np. książki Richarda Bransona.

Nie jestem robotem

Allezycie

Większość listów dokładanych do paczek są o takiej samej treści. Klient po przeczytaniu pierwszych dwóch zdań najpierw idzie wymiotować, a później zastanawia się czy wywalić papier do śmieci czy użyć go jako rozpałki. Już ten temat poruszałem, ale…

Mam tu ciekawe smaczki, który testowałem i w niektórych wariantach przynosiły dobre konwersje w postaci pozytywnych opinii i komentarzy.

Wysil się o minimum i zastanów się:  Czy 5 minut mojego czasu jest warte pozytywnej opinii na Allegro? Jeśli odpowiedź brzmi “tak”, wybierz jedną z opcji i do dzieła:

  • Sprawdź z jakiego miasta pochodzi klient i w liściku napisz “Widzę, że jest Pani z Wrocławia,  zdarzyło mi się tam być, szczególnie przypadła mi do gustu restauracja x”
  • Zabawny żarcik
  • Kup jakieś chińskie, szlifowane kamyczki, wklej go i napisz do niego historię powiązaną z produktem bądź sklepem. 

Na końcu liściku dorzuć:

“PS: jednominutowa prośba – bardzo pięknie proszę o wystawienie opinii do produktu i do sprzedawcy, to mi niezwykle pomaga” + Twój podpis 

 

Szczerze? Mógłbym tak wymieniać jeszcze przez.. nie ważne. Chciałbym, abyś uruchomił własny zmysł kreatywności. Wymyśl własny sposób. W czym jesteś dobry?  To świetna zabawa.

Ja na przykład mam tak paskudne pismo, że w wiadomości dopisuję obok podpisu – najbrzydszy podpis świata. 

Ludzie potrzebują luzu, jest za sztywno w świecie sprzedaży i marketingu.

Propozycje:

  • Stwórz kilka wersji dla różnych grup klientów i tylko podmieniaj dane do personalizacji.
  • Dołóż własnoręczny podpis – to zwiększy wiarygodność.
  • Wyśpij się i nie narzekaj.

Na aktora

Allezycie

Wiesz jakie reklamy statystycznie najlepiej konwertują? Reklamy video. Jest to przekaz, który najbardziej pobudza emocje i zmysły. Dobrze zrobiona reklama video rozkłada na łopatki najlepiej zrobioną treść pisaną. Tutaj też można sprytnie wykorzystać Opinie wystawione na Allegro.

 

Nagraj krótki filmik ujmując tam imię klienta, do którego idzie paczka. Dodaj trochę uśmiechu i treści. A na końcu poproś o wystawienie oceny, kiedy już produkt zostanie wytestowany. 

Następnie wklej link do Vimeo (jeśli chcesz opcję premium) lub zrób kanał na Youtube, ustaw film jako nie publiczny.

Wklej link do maila.

Propozycje:

  • Otwórz się na kamerę, nie gryzie. Będziesz miał świetną lekcję poznania siebie. Serio.
  • Możesz nagrać 20 filmików o podobnej treści do najpopularniejszych imion, które będziesz używał w kółko. Pozostanie Ci tylko dogrywać co jakiś czas filmiki…
 
“Dzień dobry Pani Lauro, właśnie spakowałem Pani paczkę i…”

Pamiętaj, że dzielenie się, mnoży wiedzę.

Udostępnij, jeśli podobała Ci się treść i chcesz więcej.

Allezycie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *