Jak Zwiększyć Sprzedaż Na Allegro – Tytuł Oferty

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Zadbać o wiele elementów oferty. Każdy z osobna wymaga dopieszczenia. Można to porównać do układania puzzli. Nawet jeden brakujący element psuje wygląd pełnego obrazka. 

Tym razem skupimy się na Tytule oferty, który głównie pełni dwie funkcje. Po pierwsze jest niezbędny dla algorytmów wyszukiwarek, które pozycjonują naszą ofertę. Po drugie jego nazwa w dużej mierze decyduje o tym, czy klient kliknie w ofertę i podejmie ewentualny zakup. 

Tytuł oferty to zdecydowanie jeden z ważniejszych elementów, który wpływa na skuteczne zwiększenie sprzedaży na Allegro.

Pamiętaj, że tytuł może mieć tylko 50 znaków, należy je wykorzystać do maksimum.

Spis Treści:

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

 

Jest kilka kluczowych kwestii dotyczących tytułu oferty, o których musisz wiedzieć:

Testuj tytuły – do zwiększenia sprzedaży nie wystarczy wiedza, trzeba mieć cierpliwość, której brakuje wielu sprzedawcom. Testowanie to nieodłączny element całej zabawy sprzedaży na Allegro.

Śledź tytuły konkurencji – To jedna ze skuteczniejszych technik zwiększania sprzedaży na Allegro. Ale teraz uważaj, będzie tu pewien paradoks – nie naśladuj ich. W wielu aspektach oferty (np. opis, nagłówki) można wyciągnąć wiele korzystnych wniosków. Z tytułem natomiast jest inaczej. O tym w punkcie  następnym.

Bądź inny – Stosuj tytuły inne od konkurencji. Przecież zależy nam na tym, by się wyróżnić. To najszybsza droga do zwiększenia sprzedaży na Allegro.

Szukaj niszy –  Wszyscy sprzedają folię samochodową? Ty sprzedawaj folię do oklejania auta. Nie trzeba się rozpychać łokciami. Niszowe hasło ma również inne zalety – to również tańsza reklama Ads.

Kreatywny tytuł – Moim zdaniem najważniejszy punt, bo kocham kreatywność. Zaskocz. 

**Ważne jest, aby tytuł był spójny z miniaturką – przynajmniej staraj się aby tak było.**

O tym wszystkim pogadamy poniżej, zapraszam zatem.

Tytuł pod względem wizualnym

Allezycie

Opis:

Jest kilka możliwości, by wyróżnić ciąg słów pod względem wizualnym:

  • CapsLock – WSZYSTKIE LITERY WIELKIE
  • GoogleType – Każda Pierwsza Litera Wielka
  • Mix – Na ZmIaNę WiElKoŚć LiTeR
  • CapsImportant – ZAZNACZAJ capslockiem tylko NAJWAŻNIEJSZE słowa kluczowe, a resztę napisz małymi literami
 

Każdy mikro-zabieg, który powoduje wyróżnienie się, zwraca uwagę klienta, a tym samym zwiększa sprzedaż na Allegro.

Propozycje:

  • Zbadaj pierwsze 2-3 strony ofert pod tytułem, jakiego użyłeś w ofercie i zrób na opak. Stosuj inną formę niż stosują Twoi konkurenci. Zwiększy to znacznie Twój CTR.

Parametry

Allezycie

Opis:

Dzisiejszy klient, to klient zabiegany. Chciałby jak najszybciej dotrzeć do oferty, która spełnia jego wymagania. Szukając aukcji zwraca on uwagę na dwie rzeczy. Jeśli zdjęcie mu odpowiada, rzuca okiem na tytuł oferty. Jeśli tytuł go przekona – klika w ofertę. 

Jeśli w tytule podasz parametr oferty np. jego waga/wytrzymałość/rozmiar/model i będzie to parametr, który odpowiada klientowi, zwiększysz swoją szansę na sprzedaż. Taki klient poczuje, że jest w ofercie której szuka, zanim jeszcze przeczyta pełny opis.

Propozycję:

  • Uważałbym z podawaniem konkretnego modelu w tytule oferty, jeśli nie jesteś w stanie zaoferować jednej z atrakcyjniejszych cen. Dzisiejszy klient to wyedukowany klient. Podany model wpisuje ponownie w wyszukiwarkę. Wtedy zapomnij o sprzedaży.
  • Uważałbym z podawaniem koloru, jeśli masz częstą zmianę asortymentu. Załóżmy, że zabraknie Ci koloru czarnego, a oferta ma wysoką pozycję. W przypadku jeśli w tytule  podasz kolor czarny, nie będzie profesjonalnym zmienić opis oferty i zdjęć na kolor np. niebieski.

Czasowniki

Allezycie

Opis:

Interesowałem się swego czasu pisarstwem. Przeczytałem mnóstwo książek w stylu “jak dobrze pisać”. Jest jeden główny element wspólny dla każdej z nich – koloruj czasownikami. Ta forma buduje w oczach odbiorcy obrazy. Jak wiemy obrazy wywołują największe emocje.

“Wygodny Hamak Ogrodowy Do Ogrodu Mocny” – standard

“Wygodny Hamak Ogrodowy Na Którym Wypoczniesz” – z czasownikiem

Może nie jest to rewelacyjny zabieg pod kątem Słów kluczowych, gdyż taki czasownik zmniejsza nam limit znaków do wykorzystania (chociaż osobiście nie jestem zwolennikiem upychania 1000 słów kluczowych w jednym tytule). Jeśli chodzi o mnie, to wolę stworzyć kilka ofert, a w każdej z nich położyć nacisk na 3-4 inne słowa kluczowe. Resztę znaków użyć na któryś z przedstawionych zabiegów. Może się wydawać, że nie ma to większego znaczenia. Poniekąd jest to prawda. Jeśli jednak  znajdziesz się na pierwszej stronie, każdy element ma tam znaczenie. 

 Propozycje:
  • Sprawdź czy działa to w Twojej kategorii, na Twoim produkcie. Wykorzystaj ten zabieg również w opisie oferty. Powiedziałbym nawet, że szczególnie w opisie oferty.
 

Słowa Kleszcze

Allezycie

Opis:

Jak to się dzieje, że niektóre oferty osiągają zawrotny CTR (stosunek kliknięć w ofertę do wyświetlenia oferty) na poziomie powyżej 7%? Tak jak wszędzie, wiele czynników wpływa na takie wyniki. 

Słowa kleszcze, to takie wyrazy, które przyczepiają się do klienta, nie dając mu spokoju. Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Jest to jedna z metod. 

Przed każdym wyrazem należy dodać znak “+”

Wybierz kleszcza!

  • Gratis – popularny i tandetny, ale z reguł zwiększa CTR.

Niespodzianka – intrygujący, często klienci wchodzą, by zobaczyć o co chodzi. Jeśli w tym przypadku skutecznie zainteresujesz go ofertą, zwiększysz sprzedaż natychmiastowo.

  • Prezent – podobnie jak powyżej
  • Dodatek – wzmocnienie sprzedaży
  • Darmowy – to chyba bestseller polskich kleszczy
  • Hit! – żartuję, nigdy w życiu nie używaj tak tandetnych wyrażeń, poza tym to niedozwolone.
  • Zniżka “x” % – działa głównie w przypadku, jeśli oferta jest oznaczona plakietką “wyprzedaż” lub “zniżka” (jedne z możliwości promocji oferty).

Jest tego sporo. Ile głów, tyle pomysłów.

Propozycje:

  • Skup się na jednym, resztę przestrzeni pozostaw na słowa kluczowe lub połączenie tego z innym zabiegiem np. parametry.

Najważniejsza cecha

Allezycie

Opis:

Każdy czołowy sprzedawca powie Ci, że nie da się zareklamować produktu dla wszystkich. Każdy pojedynczy towar posiada jedną unikalną cechę, którą powinieneś namierzyć jak najszybciej. Nie może to być to “co Ci się wydaje”, że nią jest.  To rzadko się sprawdza. 

Taką unikalną cechą może być: Rozmiar/waga/kolor/stabilność/wytrzymałość/precyzja itd.

 

Propozycje:

  • Zadzwoń do 30 klientów, którzy kupili produkt w ostatnim czasie i zadaj im pytanie: “co według Pani jest największa cechą tego produktu”. Rzadko używana technika przez sprzedawców, bo “niewygodna”. Jedna z lepszych rzeczy jaką możesz zrobić, jeśli nadal zastanawiasz się jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Allegro.

Precyzja snajpera

Allezycie

Opis:

W świecie SEO (pozycjonowanie ofert) nazywa się ten zabieg “frazami long tail” czyli frazami z długim ogonem.

Dla przykładu klasyczna fraza, to: Niebieskie okulary, 
a fraza long tail, to: Niebieskie okulary dla trzylatka.

Po pierwsze masz mniejszą konkurencję, gdyż mniej osób używa takiego (długiego) tytułu. Po drugie klient, który zobaczy taki tytuł, a jednocześnie szuka okularów dla trzylatka, będzie wiedział że oferta jest skierowana do niego.
 

Propozycje:

  • Wpisz w wyszukiwarce Allegro podstawowy zwrot i zobacz jakie dodatkowe słowa występują po podstawowym wyrażeniu. Możesz wykorzystać któryś z nich, dodając słowo określające np. wiek przyszłego użytkownika lub jego wzrost.
  • Używaj Google Planera Słów Kluczowych. To narzędzie jest po prostu niezbędnikiem w budowaniu dobrych fraz. Dzięki niemu dowiesz się – ile razy dane hasło jest używane przez użytkownika w  wyszukiwarce Google. To ma przełożenie na niemalże każdy inny portal.

Subkultury

Allezycie

Opis:

Coraz więcej osób przynależy do jednej z subkultur określającej pewne zasady użytkowania czy posiadania. Oto kilka z nich, które warto wykorzystać. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to oszustwo.

  • BIO
  • EKO, Ekologiczny
  • Wege, Wegan, Wegetarian
  •  Różne certyfikaty
  • Recykling
  • Bez freonów
 

Propozycja:

  • Wiele tych słów jest przez klienta dopisywanych w wyszukiwarce. Może to być świetna dźwignia na zwiększenie sprzedaży na Allegro.  Może to stać się automatycznie gotową frazą long tail.

Indywidualizm

Allezycie

Opis:

Jeśli w dalszym ciągu zadajesz sobie pytanie “jak zwiększyć sprzedaż na Allegro” (chociaż mam nadzieję, że już teraz ma to natężenie o conajmniej 5% mniejsze), to mam dla Ciebie wisienkę na torcie.

Świat zmierza w kierunku docenienia rzeczy na zamówienie, dopasowanych do klienta. Nasz potencjalny nabywca lubi się czuć wyjątkowy w tym, co posiada. Nie tylko w świecie produktów ale też usług, stawia się na indywiduum klienta, a nie wrzucenie go do worka automatycznego traktowania.

Dwa zwroty, które moim zdaniem robią furorę. Wykorzystaj tam, gdzie to możliwe. Dodatkowo pozwolą Ci na zastosowanie wyższej ceny produktu.

  • Ręcznie robione – możesz go użyć przy większości produktów z drewna. W końcu takie produkty w większości są wspomagane ingerencją rąk.
  • Personalizacja – praktycznie każdy przedmiot można spersonalizować. Ludzie pracujący metodą dropshipping mają trudniej. Jednak i na to jest sposób. Znajdź prywatną firmę która np. graweruje tabliczki z imionami. Wygraweruj najpopularniejsze imiona i wyślij do hurtowni z prośbą, aby dołączyli je do wybranych zamówień. W dużej części hurtowni będzie to możliwe.
 

Propozycje:

  • Uwierz w siebie i nie poddawaj się w przypadku, kiedy coś sprawia Ci trudność. 
  • Poddaj się, kiedy zaczynasz wpadać w rutynę i robić to samo. Przestajesz się rozwijać.

 

Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Być cierpliwym i testować różne metody.

Jak to powiedział mądry człowiek Einstein

“Szaleństwem jest robić to samo i oczekiwać innych rezultatów”

Pozdrawiam!

Pamiętaj, że dzielenie się, mnoży wiedzę.

Udostępnij, jeśli podobała Ci się treść i chcesz więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *